Je laatste bezoek was Het is vr 10 sep, 2010 10:59

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: 16 maal blauw-blauw
BerichtGeplaatst: do 24 dec, 2009 20:41 
Site Admin
Site Admin

Hoi Frits,

Leuke aparte voorbeeld foto's zeg! Die weg/rail voertuigen zijn erg mooi, daar zie je ook niet zo vaak modellen van.

Met stift of een penseel is zo'n strip maken wel erg lastig. Als je nog wat decal materiaal hebt zou je dat als beste kunnen gebruiken. Dan kan je ook direct de lucht grilletjes in de motorkap mee pakken.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do 24 dec, 2009 23:38 

Ook in België rijden dergelijke railvoertuigen met blauw-blauw én geluidssignalen indien nodig. Heb het wel eens in real life mogen zien.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 30 dec, 2009 21:22 

Het blijkt dat de RET een positief advieds heeft gekregen van het ministerie en de andere hulpdiensten. Echter .......... binnne de RET is besloten niet over te gaan tot het uitrusten van voertuigen met blauw blauw.
Of de HTM er nu ook niet verder mee gaat, is mij (nog?) niet bekent.
Jeroen

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do 31 dec, 2009 17:43 

de modelbouwer schreef:
Het blijkt dat de RET een positief advieds heeft gekregen van het ministerie en de andere hulpdiensten. Echter .......... binnne de RET is besloten niet over te gaan tot het uitrusten van voertuigen met blauw blauw.
Of de HTM er nu ook niet verder mee gaat, is mij (nog?) niet bekent.
Jeroen

Dan mag ik hopen dat het niet de RET was die het advies heeft aangevraagd...... dat zou wel érg suf zijn...

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 01 jan, 2010 20:14 

Steven H. schreef:
Dichter bij huis kan ook! Oberhausen rijdt met een gifgroene Passat met blauw-blauw voor het plaatselijke OV-bedrijf.
En om het ons een keer makkelijk te maken, komt AWM met het model uit :P :P :P
Zal, als ik het model heb, eens vergelijken of het redelijk overeenkomt met het origineel.
(plaats dan ook wel de foto van model en 1:1)
Verkrijgbaar bij onze vrienden in het zonnige zuiden (Venlo)

Hoi Steven, dat model van die groene VW Passat Variant van de STOAG heb iki meteen besteld bij een Duitse internetwinkel en 2 dagen later al ontvange. Ziet er leuk uit in dat felle groen. Gele streep over de zijkant en een klein geel "STOAG" logo op de zijkant. Op de motorkap staat ook "STOAG" in het geel. Heb jij een foto van de echte wagen? Zodra de accu van mijn fototoestel weer opgeladen is, zal ik hier even een fotootje plaatsen van het model.

Gelukkig Nieuwjaar allemaal! :D

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za 02 jan, 2010 0:32 

Hallo Frits,

bijj deze de foto.
Gemaakt 03-12-03 te ,inderdaad, Oberhausen (op de Kerstmarkt)

groeten,
Steven.

Bijlagen:
stoag.jpg
stoag.jpg [ 50.61 KiB | 265 keer bekeken ]
Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 04 jan, 2010 23:33 

Mooi! Hier de foto van het AWM model. Prima gelijkenis hè!

Afbeelding

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 10 jan, 2010 0:39 

In frankrijk word blauw gebruikt op auto's van de beheerders van de tol wegen en op strooiwagens als ze daadwerkelijk aan het strooien zijn.Als ze niet strooien en een schuiver voorop hebben rijden ze met oranje lampen.zie de foto's gemaakt op 7-1-10.

Harry

Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: strooiwagen
Frankrijk 009a.JPG
Frankrijk 009a.JPG [ 43.15 KiB | 212 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: strooiwagens
Frankrijk 006a.JPG
Frankrijk 006a.JPG [ 37.55 KiB | 212 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: wegbeheerders/onderhoudsploeg.
Frankrijk 102a.JPG
Frankrijk 102a.JPG [ 42.76 KiB | 212 keer bekeken ]
Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 10 jan, 2010 9:38 

Nu je het schrijft, dat was me een aantal jaren geleden al opgevallen toen we daar op vakantie waren. Maakt het wel bijzonder.

Ooit eens foto's gezien van een betonwagen en nog een bouwvoertuig met blauw blauw. Stonden in het blad "Blaulicht". Waren bedoelt voor Libië. :? :?
Jereon

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za 23 jan, 2010 17:12 

Gisteren, natuurlijk weer zonder fototoestel, zag ik het haakarmbakvoertuig van het NFI staan bij het NFI. Op het dak bevinden zich twee kleine vector lichtbalken met ieder drie lampen waarvan de middelste ornaje is en de twee andere blauw. Het voertuig is nu dus daadwerkelijk voorzien van blauw blauw. Er stonden ook twee witte MB V-klasses en de 4x4. Ook de V-Klssaes hadden nu rijksstriping, eerst waren deze voorzien van de justitiestriping.
Jeroen

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za 23 jan, 2010 19:29 

de modelbouwer schreef:
Gisteren, natuurlijk weer zonder fototoestel, zag ik het haakarmbakvoertuig van het NFI staan bij het NFI. Op het dak bevinden zich twee kleine vector lichtbalken met ieder drie lampen waarvan de middelste ornaje is en de twee andere blauw. Het voertuig is nu dus daadwerkelijk voorzien van blauw blauw. Er stonden ook twee witte MB V-klasses en de 4x4. Ook de V-Klssaes hadden nu rijksstriping, eerst waren deze voorzien van de justitiestriping.
Jeroen

Kijk, netjes! Ben benieuwd naar de eerste foto's. Die V-klasses, hadden die ook nog blauw erop zitten?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za 23 jan, 2010 21:27 

Voor zover ik kon zien niet. Ik heb overigens nu ook een vermoeden waar ze staan. Ik ga het in de gaten houden en eens proberen oude contacten van het Gerechtelijk Laboratorium (huidige NFI) aan te boren. Wie weet.
Ik weet dat er nu in ieder geval vijf voertuigen zijn van het NFI. Wie weet hebben ze meer.
Jeroen

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za 23 jan, 2010 21:45 

Ok dan, thanks! Mocht dat niet lukken, dan zie ik op 15 april een paar mensen van het NFI en dan ga ik in elk geval mijn uiterste best doen om een keer een foto-afspraak te maken.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do 11 feb, 2010 17:01 

Gisteren toevallig een NFI-wagen gespot en gefotografeerd. Dit betreft een VW Transporter van het Mobiel Forensisch Team, daar hebben ze er 3 van, dat zijn eerste lijns uitrukeenheden. Daarnaast hebben ze 2 Axor haakarmvoertuigen voor de afdeling Logistiek (waar die staan weet ik nog niet, maar mogelijk op het nabijgelegen bedrijventerrein, maar daar heb ik vandaag niets aangetroffen), twee Toyota's Hilux, één of twee mobiele laboratoria op Mercedes Sprinter (met transparante ledjes die blauw licht uitstralen) en in elk geval één Sprinter personenbusje met alleen een NFI/Justitie-logo erop (klussenbus). En dan de twee V-klasses uiteraard nog en wellicht nog meer. Ter info: de Transporters krijgen waarschijnlijk over enige tijd een LED-balk op het dak i.p.v. de kleefpit in de wagen.

Bijlagen:
DSC_8119a.JPG
DSC_8119a.JPG [ 44.57 KiB | 98 keer bekeken ]
DSC_8096a.JPG
DSC_8096a.JPG [ 46.6 KiB | 98 keer bekeken ]
Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do 11 feb, 2010 17:16 

Welk bedrijven terrein bedoel je? Op het bedrijventerrein naast het NFI hebben ze een loods met garages er onder, alleen weet ik niet of de Axor daar in past. Ik heb er een keer wat voertuigen voor zien staan, maar toen reed ik met een kleine man voorop mijn fiets. Verder is het daar altijd eng stil.

Jeroen

NB Mooie foto's! Dat wordt weer nabouwen.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]