Je laatste bezoek was Het is vr 10 sep, 2010 11:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: 16 maal blauw-blauw
BerichtGeplaatst: do 11 feb, 2010 17:39 

Ik vermoed dat terrein waar ook dat verhuisbedrijf zit. Bezoekers van het NFI worden in elk geval voor parkeerplekken verwezen naar een voor het NFI gereserveerd stukje op dat terrein, helemaal achteraan. Ik heb daar niks herkenbaars aangetroffen in elk geval. In het weekend is dat terrein afgesloten met dat zware ijzeren schuifhek. Ik bedoel dan het terrein wat je oprijdt als je niet op de Laan van Ypenburg niet rechtsaf de inrit naar het NFI oprijdt, maar rechtdoor rijdt. Ik ben ook nog even linksaf gegaan en heb het terrein aan die kant bekeken, maar daar was ook niks te zien. Een maat van me gaf aan dat hij vanaf knooppunt Ypenburg een paar keer een Axor op dat terrein bij dat verhuisbedrijf buiten had zien staan. Heb via Google Maps een diepgaand onderzoek ingesteld in die omgeving, maar niks te zien helaas. In elk geval iets om in de gaten te houden. :wink:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do 11 feb, 2010 18:06 

Je rijdt door het schuifhek en dan rechts helemaal achter. Vanaf de Rijksweg A4 kant staat er op de eerste verdieping NFI in een formaat dat je geen leesbril nodig hebt. Het gebouw is ook te bereiken door door het hek rechtdoor hellmaal naar achteren te rijden en dan rechts en weer rechts en dan weer helemaal terug. Je ziet dan ook direct de garages die ik bedoel. Ik kom er wel eens met de surbeillance als ik ben buurten bij B35.
Jeroen

Google maps: losse gebouw tussen het NFI, Rijksweg A4 (van Weerden Poelmanpad) en grote verzamelgebouw.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do 11 feb, 2010 18:52 

Duidelijk! Dank! Daar ben ik vandaag in elk geval langsgereden en er stonden in elk geval geen opvallende voertuigen. Voor die letters NFI ga ik nog even langs de opticien :cheesygrin:

Morgen waag ik nog een poging, je weet nooit hoe een koe een haas vangt. Mocht ik wat aantreffen qua voertuigen, dan komen de foto's hier te staan.

groetjes,

Enrique

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di 16 maart, 2010 22:28 

Is er iemand bekend met het bedrijf EMG Calamiteitendienst. Dit bedrijf rijdt met een VW T5 met de opbouw van een ambulance. De wagen is geel en heeft witte blauwe BZKstriping, zoals de ambulance, politie en brandweer deze voeren.

Ben op zoek naar een foto van deze wagen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di 16 maart, 2010 23:32 

Martin J schreef:
Is er iemand bekend met het bedrijf EMG Calamiteitendienst. Dit bedrijf rijdt met een VW T5 met de opbouw van een ambulance. De wagen is geel en heeft witte blauwe BZKstriping, zoals de ambulance, politie en brandweer deze voeren.

Ben op zoek naar een foto van deze wagen.

Foto's heb ik niet,
maar dit bedrijf houd zich bezig met rijgedrag e.d.
Oftewel EMG staat voor....Educatieve Maatregel Gedrag (in het verkeer).
zie de link voor verdere uitleg:

http://www.postbus51.nl/nl/home/themas/ ... mg-in.html.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 17 maart, 2010 1:15 

Dank voor je reactie. De EMG waar je op doelt is een theoretische cursus. Ik kan me niet voorstellen dat het instituut met een dergelijk voertuig rondrijdt voor calamiteiten. Ik neem dus aan dat we niet over hetzelfde schrijven

Het door mij bedoelde voertuig heb ik op 16-2 zien rijden op de A1 vanuit de richting Apeldoorn in de omgeving van Eemnes.

Op bijgaande tekening is te zien hoe de wagen er ongeveer uit ziet. De letters EMG staan op het verhoogde dak boven de voorstoelen. Op de achterzijde zit over de hele breedte een amberkleurige dakset.

Bijlagen:
EMG.jpg
EMG.jpg [ 44.63 KiB | 97 keer bekeken ]
Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 17 maart, 2010 9:13 

Volgens mij heb je de vraag ook al gesteld op een ander forum. Daar is toen een foto geplaatst van een voormalige 'Die Post' (Duitsland, Mercedes Sprinter met Kögel-opbouw) met deze striping. Is dat niet het juiste voertuig?

Fokko

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 17 maart, 2010 12:36 

Ik heb de vraag inderdaad uitgezet op het hulpverleningsforum. Ik heb wel een reactie gehad maar dat ging op een Audi A6 Avant van een computerbedrijf in Friesland.

Heb je misschien een link naar die topic en de foto?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 17 maart, 2010 12:52 

Ja hoor:

de link:

http://www.hulpverleningsforum.nl/forum/index.php/topic,15008.160.html

De foto:

Afbeelding

Fokko

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 17 maart, 2010 13:00 

Ja dit is 'm. Was Overigens stellig in de overtuiging dat het een VW was. Maar goed deze foto gaat naar het ministerie om actie te ondernemen.

Dank voor de snelle reactie

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 17 maart, 2010 15:50 
Site Admin
Site Admin

Het voertuig is van een bedrijf uit Almere. Op de zijkant staat het web-adres: www.emg-onderhoud.nl. Kijk even op de site met wat ze allemaal voor werkzaamheden hebben.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 17 maart, 2010 16:44 

Dank je hoor. Had al op de site gekeken. De gegevens over het bedrijf zijn al naar het ministerie van BZK gestuurd. Verwacht dat ze aangeschreven worden om de striping te verwijderen

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do 18 maart, 2010 1:41 

Martin,

Is dit een grap of echt serieus bedoeld?
Het kan toch niet zo zijn dat een modelbouwforum, waar mensen hun hobby delen en elkaars werk tonen, wordt gebruikt om illegale praktijken op te sporen en foto's als bewijs te vergaren?
Vaak wordt om foto's gevraagd, wanneer de ene modelbouwer iets zoekt (om na te gaan bouwen ofzo) of om gewoon een afbeelding te tonen.
Ik dacht dat het met dit voertuig ook die kant uit ging, tot ik ineens de uiteindelijke bedoeling las. Hiervoor ben ik dit item niet gestart, en het is al behoorlijk "off-topic" ,want het gaat alleen om de blauw-voerende hulpdiensten !! En niet om alle bakkers en schilders met een diagonaal streepje op hun auto. Waarom moest zelfs de EOD hun striping wijzigen? Omdat er patent/gebruiksrecht op de BZK striping rust.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do 18 maart, 2010 10:04 

Steven,

het is uiteraard niet als grap bedoeld. Er zijn ook bouwers, die voertuigen van andere hulpverleners nabouwen. Kijk maar naar de topics over gemeentelijk vrachtwagens, die een blauw zwaailicht voeren. Als je dan op het verkeerde been gezet wordt door een bedrijf dat mee wil liften op de bekendheid van de striping en soms zelfs met blauw-blauw of geel-geel ergens heen rijdt en het blijkt uiteindelijk geen hulpverleningsdienst te zijn, dan zou het toch zonde zijn dat iemand veel tijd en spulltjes besteedt aan een fake wagen.

De AMG wagen is denk ik redelijk uniek en ik kan me dan ook voorstellen dat er bouwers zijn, die dan juist zo'n ding willen nabouwen in de veronderstelling dat het wel een hulpdienst is.

Ik had juist het idee dat dit item met dat doel was gestart. Dus vandaar. Maar als ik terug lees, dan begrijp ik je wel. Het accent van de berichtgeving lijkt op de opsporing te liggen.

Over de veranderde striping van de EOD wagens weet ik niets. Ik heb zelf al ruim 20 jaar beroepsmatig met de EOD te maken. Ik weet niet beter dat de striping al jaren hetzelfde is: verticale banen rood en blauw, die tegen elkaar geplakt zijn. Dus alleen de kleur van de striping heeft overeenkomsten met de BZK striping, maar niet de vormgeving. Volgens mij is er nooit iets veranderd in de vormgeving van hun striping, nadat ze striping zijn gaan voeren

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do 18 maart, 2010 13:04 

het moment dat de 6 Sprinters van de EOD in dienst kwamen, voerden ze dezelfde BZK striping als de ambulances. Dit is nadien veranderd in de huidige striping. Het verhaal dat erbij ging, was dat de BZK striping uitsluitend aan de primaire hulpdiensten was voorbehouden en dat er " patent " op het design rustte.
Kan evt. desgewenst nog op zoek naar plaatjes van EOD Sprinters in oude jas.

groeten.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]