Je laatste bezoek was op Het is nu zo 24 maart, 2019 6:53

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 127 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: 16 maal blauw-blauw
BerichtGeplaatst: ma 27 jan, 2014 23:52 

Dan hier bij deze mijn impressie van de Sanquin Touran in 1:87
Basismodel is Wiking. Eigenlijk vind ik zelf de logo's te dik, maar ik weet geen andere manier.Iemand een tip?
Eindelijk kan ik wel de onmogelijke werkelijkheid maken van een Sanquin auto die mijn bloed komt afleveren bij de SIGMA tent (in aanbouw) waarin ik zelf aan het werk ben. Toch leuk dat dit in 1:87 WEL kan. Het blijft met autootjes spelen, toch?

Bijlagen:
Partijtje Sarah 7 016_640x480.jpg
Partijtje Sarah 7 016_640x480.jpg [ 46.83 KiB | 5063 keer bekeken ]
Partijtje Sarah 7 014_640x480.jpg
Partijtje Sarah 7 014_640x480.jpg [ 41.25 KiB | 5063 keer bekeken ]
Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 feb, 2014 20:23 

Steven H. schreef:
Hallo "Grumpy" ,

Dank voor je reactie. Vanwaar deze kennis? Zelf aan het RK verbonden?
(te zien aan je topic in verven mat of glans? waarbij ik trouwens direct glans zeg; mat alleen voor militaire objecten) Het RK in Hilversum rijdt alleen nog met oranje, omdat de chauffeurs anders een "blauw" cursus moeten volgen. Hoewel onze nieuwste Sprinter met half om half aankwam. Nee, geen gehakt ! oranje/blauw en gauw zijn ene blauwe kap voor een oranje heeft ingeruild. Die bus op jouw foto, is dat een (jullie?) PAM? Geheel gesloten dus geen personenvervoer? Wel een apart voertuig. Welke schaal ga je maken? Eigenlijk niet naar gekeken. Succes !!

Hallo Steven,
Ik zag je reactie zonet pas maar ik ben inderdaad zelf aan het RK verbonden, en onze Sprinter is van de draaibalk die op het dak zat naar een mooie LED flitsbalk (zowel blauw als oranje flitst die) gegaan. En wij hebben ontheffing maar mogen op de openbare weg dus niet zomaar met blauw rijden. Doordat dit in het verleden wel mocht zullen er nog veel voertuigen blauw erop hebben. Deze hebben dus die ontheffing gekregen. Onze Sprinter is van binnen ingericht met een brancard en voor in de cabine kunnen 3 personen zitten. Ik ga deze schaal 1/87 maken. Zo heb ik al meerdere hulpverleningsvoertuigen van NL in 1/87. Als je meer informatie over onze Sprinter wilt dan stuur mij maar even een PB'tje :)

Groetjes Leon

Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel en niet te verhalen op welke instantie dan ook.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 feb, 2014 21:40 

Hallo Leon,

Beetje late reactie, sorry daarvooor.
Dus jullie PAM is als een soort ambulance ingericht? Neem niet aan dat jullie er ook patientenvervoer mee doen? Is een soort permanent ingerichte mobiele behandelpost?
Toch apart hoe elke RKafdeling zijn eigen invulling kan en mag geven. Van oude caravan's tot compleet ingerichtte behandelplaatsen.
Ben benieuwd naar je overige modellen. Wat heb je zoal gebouwd? Mijn SIGMA tent is klaar.
Zal er binnenkort wat van laten zien.
Doe je alleen evenementen-hulpverlening bij het RK of ook andere takken van sport?

Groeten.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 feb, 2014 12:34 

Hallo Steven, aangezien we anders off-topic raken zullen stuur ik je in een persoonlijk berichtje even mijn email adres, kunnen we via daar even contact houden en beantwoord ik je vragen :)

Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel en niet te verhalen op welke instantie dan ook.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 mei, 2016 21:32 

Na 8 jaar geleden dit onderwerp te zijn begonnen en 9 pagina's verder, weer eens 2 aanvullingen.
(als die in diezelfde 9 pagina's misschien al niet genoemd zijn, heb het eerlijk gezegd niet allemaal terug gelezen) Maar indien niet eerder genoemd: de Reddingshonden in een oranje VW bus en de "OZHZ"
Eerstgenoemde kwam ik bij toeval weer tegen toen ik de foto's van Rescue Vlissingen terug keek (ook al weer 2 jaar terug) en de OZHZ kwam ik op YouTube tegen. Dit is de milieudienst Zuid Holland Zuid (op weg naar de Kijfhoek) Ik kende alleen de DCMR (R'dam) maar ook ZHZ blijkt er één te hebben, die nog met OGS rijdt ook ! Blijkt Fokko trouwens al jaren de decals voor uit te brengen (alleen nu in een nieuwe kleurstelling?)
Iemand bekend of er elders in het land milieudiensten zijn met OGS-voertuigen?
Dus ons palet met kleuren breidt weer uit en kunnen we in de vitrine inmiddels de hele regenboog tonen.

tot zover maar weer

groet
Steven.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 mei, 2016 8:27 

Steven H. schreef:
Na 8 jaar geleden dit onderwerp te zijn begonnen en 9 pagina's verder, weer eens 2 aanvullingen.
(als die in diezelfde 9 pagina's misschien al niet genoemd zijn, heb het eerlijk gezegd niet allemaal terug gelezen) Maar indien niet eerder genoemd: de Reddingshonden in een oranje VW bus en de "OZHZ"
Eerstgenoemde kwam ik bij toeval weer tegen toen ik de foto's van Rescue Vlissingen terug keek (ook al weer 2 jaar terug) en de OZHZ kwam ik op YouTube tegen. Dit is de milieudienst Zuid Holland Zuid (op weg naar de Kijfhoek) Ik kende alleen de DCMR (R'dam) maar ook ZHZ blijkt er één te hebben, die nog met OGS rijdt ook ! Blijkt Fokko trouwens al jaren de decals voor uit te brengen (alleen nu in een nieuwe kleurstelling?)
Iemand bekend of er elders in het land milieudiensten zijn met OGS-voertuigen?
Dus ons palet met kleuren breidt weer uit en kunnen we in de vitrine inmiddels de hele regenboog tonen.

tot zover maar weer

groet
Steven.
Volgens mij zijn de DCMR en de OZHZ de enige milieudiensten/omgevingsdiensten met OGS ;-)

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 mei, 2016 22:42 

OK weten we dat ook weer.
Dank je wel ;-)

Steven.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 127 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

Alle tijden zijn GMT + 1 uur