Je laatste bezoek was op Het is nu di 24 apr, 2018 3:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 26 jan, 2016 20:01 

Hoi Grumpy,

Ik heb getwijfeld om wat te schrijven maar doe het toch. We zijn hier tenslotte om wat te leren toch??

Je hebt een mooi model gemaakt, pak je decals en laat ze drogen snij ze daarna af. Dan heb je een scherpe rand. Je hoeft echt niet hard te drukken, zodat je de lak niet beschadigd.

De raamrubbers..........
Meet ze eens op een doe ze x87......... op echte auto's zijn ze 1 à 2 cm dat is :87 0,1 à 0,2 mm!!!
Dit is wel erg dun, ook de reden dat ik het achterwege laat. Ik denk dat je het niet mist! Ik weet dat er op het forum collega bouwers zijn die de raamrubbers erg promoten, ik vind het in veel gevallen niet in verhouding.
Wat ik wel eens doe is het raam uitzagen en tussen de raamstijlen plakken dan heb je ook niet zo'n grote witte rand.

Wat je nu kunt doen is een kwast met witte verf nemen. Normaal verf je met de punt, nu met de zijkant over de raamstijl zodat de zwarte rafelrand glad wordt. De zijkanten blijven dan zwart en de zichtkant weer wit. Niet te veel witte verf op je kwast.

Heb je een spuitbus wit gebruikt spuit dan wat wit in de dop zodat je dezelfde kleur hebt.

Hoop dat je er wat mee kunt! :P

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 jan, 2016 20:12 

Hallo R Bles,

Dankjewel voor de feedback! Ik ben blij dat je toch gekozen hebt wat te schrijven. Dan leer ik inderdaad en kan ik er wat mee.

Ik heb bij de raamrubbers gekozen om deze wel te maken (maar dus niet de juiste manier) omdat het er best wel uit springt omdat de wagen wit is en de rubbers zwart. Ik zal jouw tip met de witte verf eens proberen, hopelijk zien ze er dan mooier uit. Ik weet gelukkig welke witte verf gebruikt is, diezelfde heb ik hier thuis liggen.

Met deze tips kan ik het volgend model wat ik zelf ga maken nog beter maken :)

Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel en niet te verhalen op welke instantie dan ook.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 jan, 2016 20:18 

Grumpy91 schreef:
Hallo R Bles,

Dankjewel voor de feedback!
............
Met deze tips kan ik het volgend model wat ik zelf ga maken nog beter maken :)

Dat is ook de bedoeling */*

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur