Je laatste bezoek was op Het is nu di 23 jul, 2019 2:47

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 05 jul, 2019 21:28 

Zo ! Klaar ! Of zoals buurman en buurman zouden zeggen :Aje to ! Voor mekaar, niks meer aan doen !Zoals misschien bekend heeft België niet alleen een nederlands- en franstalig gebied maar ook een duitstalig.Sankt Vith En Eupen zijn wat plaatsen in dit gebied. Een slager heet daar ook gewoon "metzger"i.p.v. vleesch-houwer. Dus ook hulpdiensten heten gewoon Polizei en Feuerwhr ondanks de belgische kentekens en vaak typisch belgische kleurvoering- en stelling. (dayglow nog vaak gelukkig) In dit gebied is een groot veengebied, dus slecht toegankelijk. I.p.v. grote 4x4's of 8x8's heeft men in Eupen voor een pistenbully van Käsebohrer gekozen. Die ws. menigeen kent van de wintersport maar dus ook uiterst bruikbaar blijkt in veengebied.
Dan nu het model.
Ongetwijfeld hebben jullie de pistenbully van Siku al herkend. Sneeuwwerkyuigen gedemonteerd en een watertank in de vorm van een legoblokje (met dank aan mijn zwager, de grote legoverzamelaar)
De gaashekken zijn vervaardigd uit een anti-spatscherm van de blokker (voor 3,95 heb je zoveel gaas voor een hele compagnie pistenbully's). Ik heb (op verzoek) gepoogd een soort foto-verslag te maken.Nog niet helemaal optimaal. Voorlopig is dit tijdelijk het laatste project dat gereed gekomen is. Ga me nu richten op het project "6000 dis's inscannen" 9kunnen er ook 7000 zijn. Ja je wilt je verleden voor de toekomst behouden he? Kan zijn dat er na de vakantie toch weer iets tussen door sneakt als ik in Nijmegen, Antwerpen, Aken of Koblenz weer iets bijzonders voorbij zie komen.
Of er weer een verplicht 1:160 mini-dioramaatje komt durf ik nog niet te beloven.

Bijlagen:
P7040099.JPG
P7040099.JPG [ 80.8 KiB | 70 keer bekeken ]
P7040095.JPG
P7040095.JPG [ 78.34 KiB | 70 keer bekeken ]
P7040094.JPG
P7040094.JPG [ 80.21 KiB | 70 keer bekeken ]
P7040093.JPG
P7040093.JPG [ 79.91 KiB | 70 keer bekeken ]
P7040092.JPG
P7040092.JPG [ 82.88 KiB | 70 keer bekeken ]
Offline Profiel