Je laatste bezoek was op Het is nu di 12 nov, 2019 8:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 29 jan, 2009 17:34 

Naast het bouwen aan de Schlingmann TS ben ik nu ook begonnen met de Amerikaanse bak. Ik moet nog enkele plekjes bijverven en dan is het chassis van deze wagen ook klaar.
Fred, als je het niet erg vind heb ik stiekum even bij jou afgekeken 8) :cheesygrin:
Die rode kleur vond ik erg mooi staan, mooier dan het zwart wat voorgeschreven staat. En ik weet dat jij niet zomaar ergens voor kiest maar het toch zo realistisch mogelijk wil nabouwen, zo te merken aan je projecten. Vandaar mijn keuze jou model voor sommige onderdelen als voorbeeld te nemen. De rest van het model ga ik denk ik volgens bouwhandleiding maken en krijgt die kleurtjes ook, soms misschien met eigen inbreng. Of ik de cabine verder in ga richten weet ik nog niet.
Mooi bouwpakket, alleen wel ff iets anders als Revell 8)

Hieronder alvast een foto:

Afbeelding

Momenteel (1:24/1:25):
- MB Schlingmann KLAAR
- ALF Eagle KLAAR
- Haagsche Unimog
- American La France 1000

Laatst bijgewerkt door William op za 09 nov, 2013 13:23, in totaal 14 keer bewerkt.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 30 jan, 2009 11:49 

William, nou die kleur had ik niet zelf verzonnen, maar gewoon gezien op de foto's van het originele voertuig. En die kun jij hier ook zien: http://scalefirehouse.com/pages/reference.html
De kleur van de opbouw en cabine heb had ik wel zelf gekozen. Toen de bouwkit net uit was waren er veel amerikaanse collega's op het Scale Firehuose forum die dit model bouwde. En daar heb ik veel tips en ideën van gepikt.
Zelf heb ik bijvoorbeld de bak aan de rechterzijde van tranenplaat anders in elkaar gezet, zodat het altijd aan de buitenzijde zichtbaar is.

Succes verder met de bouw. Als je op het forum gaat rondneuzen vindje nog genoeg mooie voorbeelden van deze ALF Eagle.( http://www.scalefirehouse.com)

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 30 jan, 2009 23:45 

SQUAD61 schreef:
William, nou die kleur had ik niet zelf verzonnen, maar gewoon gezien op de foto's van het originele voertuig. En die kun jij hier ook zien: http://scalefirehouse.com/pages/reference.html
De kleur van de opbouw en cabine heb had ik wel zelf gekozen. Toen de bouwkit net uit was waren er veel amerikaanse collega's op het Scale Firehuose forum die dit model bouwde. En daar heb ik veel tips en ideën van gepikt.
Zelf heb ik bijvoorbeld de bak aan de rechterzijde van tranenplaat anders in elkaar gezet, zodat het altijd aan de buitenzijde zichtbaar is.

Succes verder met de bouw. Als je op het forum gaat rondneuzen vindje nog genoeg mooie voorbeelden van deze ALF Eagle.( http://www.scalefirehouse.com)

Ik ging er al van uit dat je die kleur op werkelijkheid baseerde ;)
En bedankt voor je link.

- MB Schlingmann KLAAR
- ALF Eagle KLAAR
- Haagsche Unimog

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 feb, 2009 20:30 

op de wepsait www.scalefirehouse.com
De wepsait die bij het bericht hier boven staat.
Ik ben daar even gaan op rond kijken en heb gezien dat er amerikaanse modellen opstaan,zouden deze hier ook te krijgen zijn of kunnen deze besteld worden?
Maar ik heb zo mijn twijfels over het bestellen in het buitenland.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 08 sep, 2009 21:22 

Even een update zonder foto's.
Het pompgedeelte zit in elkaar. Ik moet dit gedeelte alleen nog even (voor de zoveelste keer) chroom spuiten. De spuittechniek begin ik al aardig door te krijgen :P
Daarna is het een kwestie van onderdelen erop plakken. Deze heb ik al klaar liggen, geverfd en wel. Decals erop, de knoppen en hendels een kleurtje geven en dan is het pompgedeelte af.
De achteropbouw heb ik vanavond grotendeels in elkaar gelijmd. Nu moet dit gedeelte spuitklaar worden gemaakt, evenals de cabine. Het interieur ben ik ook al mee begonnen.

Zoals eerder al ergens anders op het forum al vermeld heb ik de goede kleuren in huis voor de cabine. Deze zijn alleen mat. Kan ik hier 'glans-vernis' overheen spuiten zonder dat de eerder aangebrachte decals aangetast worden?Dat zou het mooiste zijn, je hebt dan een vernis laag over je laklaag en gelijk over je decals.
Zit er trouwens nog verschil in verschillende vernissen?

- MB Schlingmann KLAAR
- ALF Eagle KLAAR
- Haagsche Unimog

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 09 sep, 2009 12:27 

Ik heb zelf al veelvuldig gebruik gemaakt van de prachtige decals die Fokko voor me gemaakt heeft. Laatste keer een klein "ongelukje" de vernis laag die ook over de decals spoot liet de decals rimpelen. Kwam door de vernis. In overleg met Fokko voortaan alleen nog vernis op waterbasis gebruiken om de decals te beschermen. Hij gaf zelf aan Tamyia, de spuitbusjes. Zelf weet ik dat die van heel goede kwaliteit zijn, en snel en glad opdrogen, alleen een beetje prijzig zijn tov de spuitbussen uit de bouwmarkt/auto onderdelen winkels.
Maar, rimpelige decals zien er ook niet uit. En ja wanneer je glanslak over matte lak spuit wordt het een glans laag. Ik zou wel wel uitkijken met verfbussen van verschillende fabrikanten door elkaar te gebruiken. En de chromen onderdelen niet met glanslak bespuiten, wordt er vaak niet mooier van.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 09 sep, 2009 14:40 

William,
en mede forumgenoten

Mocht er iemand interesse hebben
Het Fire Department "College Park" station 12
Heeft een eigen website http://www.cpvfd.org/index.php
Daar staan ook heel veel foto's van dit betreffende voertuig.

Zelf was ik er ook al een tijdje geleden aan begonnen,maar ik moet eerlijk zeggen
dat het schilderwerk cq airbrussen een behoorlijk secuur werkje betreft
het is niet een model dat je zegt ....die zet ik even snel in elkaar.
Heb eigenlijk alleen het chassis en de cabine af en toen ging ik maar weer eens verder aan de Lifeliner 2 (1:24) die is nu wel bijna klaar en zal er tzt wel een fotootje aan wagen
Wel moet ik toegeven dat van de pumper de onderdelen supergoed in elkaar passen.
Voor de rest is het een schitterend model,ben benieuwd....

zal ook nog wel een plaatje neerzetten tzt.

Laatst bijgewerkt door bassie op wo 09 sep, 2009 15:54, in totaal 2 keer bewerkt.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 09 sep, 2009 15:06 

Afbeelding
Als je nog niet weet welke kleur je gaat gebruiken. :cheesygrin:

De link hier boven naar The Scale Firehouse staan in het forum diverse bouwberichten van deze Eagle, en op de Homepage een link naar een bericht met alle foto's van het origineel.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 09 sep, 2009 15:41 

Hahaha,
Godzijdank is het purple en geen roze,anders hadden die spuitgasten
uitruk kleding gehad met bloemetjesmotief.

Hier een inpressie van waar ik ooit ben gebleven.
Afbeelding

Had vanmiddag ook nog even mazzel,tikte deze 2 op de kop
en dat voor 18 euries p.s (dacht schaal 1:43)
Afbeelding

een Mack pumper ... Houston fire dept
en een Mack Rescue box ... West Hempstead fire dept.
Beiden uit de periode 1960.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 09 sep, 2009 16:44 

Bedankt voor de tips :P
Ik heb Tamiya spuitbusjes gekocht dus dan zal ik hier ook de vernis van gaan gebruiken.

En wat betreft de kleurstelling: paars in elk geval niet, nog veeeel mooier :cheesygrin:
Binnen zo'n 5 weken hoop ik de kleur erop te hebben. Maar dat kunnen er ook wel een x-aantal weken meer worden :cheesygrin: :cheesygrin: )-K

- MB Schlingmann KLAAR
- ALF Eagle KLAAR
- Haagsche Unimog

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 09 sep, 2009 22:21 

Kan je wel aanraden ALS je de cabine boven wit en onder rood wil maken
om ruim afplaktape op het geheel te plakken en dan met een vlijmscherp mesje langs het
opstaande randje te snijden,tis even werk maar het resultaat is echt super.

Oh ja en begin met rood en laat het wit voor wat het is het materiaal is namelijk van zichzelf al super wit.
Ik zelf heb er alleen blanke lak overheen gespoten ,nadat het rood was opgedroogd en de tape verwijderd was.
en je kan amper zien dat het bovenste gedeelte eigenlijk officieel niet wit is geverft.

Het scheelt je trouwens ook een hoop ergenis als de verf zich eventueel met elkaar mengt
Of dat je dankzij het afplaktape de andere helft weer beschadigd doordat verf aan je tape blijft plakken.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 apr, 2010 21:16 

En hier de update van deze Amerikaan. Het pompgedeelte zou eigenlijk al klaar kunnen zijn. Maar dat komt vanwege een tegenslag. Alles was mooi chroom gespoten en ik wilde de details gaan schilderen. Alleen ondanks m'n voorzichtigheid is er toch wat verf op het chroom gekomen aan de bestuurderszijde. Ik heb geprobeerd de verf voorzichtig weg te halen, meestal lukt dat wel. Maar nu niet dus. Ik heb geprobeerd om de rest af te dekken en dat kleine stukje overnieuw te spuiten. Maar dat ging van kwaad tot erger. Uiteindelijk een groter deel gespoten, maar nu ontstond er een erg groot contrast met de rest (een glad oppervlak met het verder ruwere oppervlak). Uiteindelijk gekozen om het chroom van de onderste helft (het pechdeel) te verwijderen met terpentine. Dat gedeelte heb ik overnieuw gespoten zodat het verschil goed is weggevallen. Het enige wat je er nog van ziet (moeilijk te zien op de foto) is dat de overgang van het herstelde gedeelte naar de rest glad is. Jammer, maar helaas. Ik laat het zo en ga er niet meer aanzitten. Bij bepaalde lichtval valt het extra op, maar bij andere lichtval helemaal niet. Ik hoop dat de rest wel beter gaat, maargoed, we zullen zien.

Hieronder snel wat foto's i.p.v. een lappe tekst :cheesygrin:

Afbeelding

Het bewuste deel:
Afbeelding

En de dryfit:
Afbeelding

Voor meer foto´s van het gehele bouwproject: American LaFrance Eagle (1:25)

- MB Schlingmann KLAAR
- ALF Eagle KLAAR
- Haagsche Unimog

Laatst bijgewerkt door William op vr 09 sep, 2011 19:38, in totaal 1 keer bewerkt.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 sep, 2011 22:25 

Na een jaar weer bezig geweest met deze prachtige kit. Het zijn enkele kleine dingen die in die tijd zijn toegevoegd aan de voor- en achterkant. Het chroom spuitwerk is voor het grootste deel af. Zoals eerder vermeld was een grote tegenslag de verfvlek op het pompgedeelte. Uiteindelijk heb ik de onderste helft van het pompgedeelte zoveel mogelijk schoongemaakt met terpentine en vanaf de richel in het midden naar onderen overnieuw gespoten met een goed resultaat: tevreden! Volgende stap is het gereed maken voor het grote spuitwerk: de kleurstelling. Maar eerst foto's!

Afbeelding

Afbeelding

Het bewuste pompgedeelte dat overnieuw is gespoten:
Afbeelding

Voor meer foto´s van het gehele bouwproject: American LaFrance Eagle (1:25)

- MB Schlingmann KLAAR
- ALF Eagle KLAAR
- Haagsche Unimog

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 dec, 2011 17:01 

En weer een update. De kleur zit erop. De cabine krijgt nog een laag blanke lak en dan kan de rest van de details erop gemonteerd worden. Het eind is in zicht!
Wat betreft spuitwerk: geef mij maar een Nederlandse brandweerauto: helemaal rood. Geen gemartel met afplakken etc. Maargoed, de kleur zit erop, én ik ben tevreden!

Hieronder enkele foto's. Voor meer, zie: fotoalbum

Met dank aan Fokko voor de decals!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

- MB Schlingmann KLAAR
- ALF Eagle KLAAR
- Haagsche Unimog

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 dec, 2011 18:02 

zeer mooi

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur