Je laatste bezoek was op Het is nu vr 18 jan, 2019 3:47

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 21 jan, 2010 16:48 

Onlangs heb ik de Revell bouwdoos van de Mercedes Unimog in brandweeruitvoering (zie foto) van Willem overgenomen.

Afbeelding
Bron: http://www.elleemmeshop.com

Je kunt er een Haagsche versie van maken. Dit ben ik dus ook van plan. Er zijn verschillende van deze Unimogs in dienst geweest in Den Haag zover ik weet. Zijn er nog verschillen in die versies (zoals een lier voorop etc.)? Onderstaande foto heb ik via internet kunnen vinden:

Afbeelding
Bron: http://www.brandweerhistoriedenhaag.nl

Graag zou ik zo veel mogelijk foto's van deze Unimogs willen krijgen zodat ik wat vergelijkingsmateriaal heb. Dus wie foto's heeft: PM me maar! Alvast bedankt!

Verder ontbreekt het decalvelletje van het pakket. Heeft iemand de decals van dit model nog ergens liggen toevallig? Ik houdt me aanbevolen!

Even de stand van zaken bij dit model: ik ben met het chassis begonnen. Zodra deze af is volgen er foto's. De opbouw blijft dicht, dus het interieur ervan hoef ik niet te maken. Scheelt weer tijd zodat dit model wat sneller af is. Daarnaast zal het interieur zeer waarschijnlijk ook afwijken van het 1:1 model.

Ik weet het, ik heb nog twee andere modellen (plus eigenlijk een 1:87 busje) die nodig eens afgemaakt moeten worden. Maar met dit weer is het lastig spuiten buiten of in de schuur. En ik kan pas verder met die Amerikaanse wagen als er wat spuitwerk klaar is. Die Mercedes TS van Revell: ik moet die rolluiken rollend maken, dan kan ik weer verder met het model. Maar het is mij nog steeds niet gelukt om te beginnen met het maken van die rolluiken. Het is namelijk nog een behoorlijk karwei, maargoed, ook deze wagen hoop ik dit jaar toch ook af te krijgen...
Vandaar dat ik nu 3 projecten heb lopen waarvan ik er 2 allang af had willen hebben...

Tijd....tijd.....tijd....... :cheesygrin: )-K

Momenteel (1:24/1:25):
- MB Schlingmann KLAAR
- ALF Eagle KLAAR
- Haagsche Unimog
- American La France 1000

Laatst bijgewerkt door William op do 21 jan, 2010 19:20, in totaal 1 keer bewerkt.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 jan, 2010 17:50 

Leuk! ben benieuwd!

foto's heb ik helaas niet voor je...

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 jan, 2010 18:07 

tip: kijk even op http://www.brandweervoertuigen.nl

veel succes en hoop dat je wat aan m'n tip hebt.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 jan, 2010 18:25 

Hej William,

Je bent helaas niet de enigste die tijd te kort komt.
Ook het spuiten is nu met dit weer idd geen uitkomst.

Maar ik ben zeer benieuwd naar het bouwtraject van de unimog.
Bij ons in Brabant-Zuidoost hebben we er ook nog een als HV2 rijden.
namelijk bij het korps van Someren. De 877 hieronder op foto.
Mocht je voor zoiets kiezen, zul je wel wat aan de achteropbouw moeten doen.
Heb je wel een wat modernere variant.

Groeten René

Bijlagen:
someren877.jpg
someren877.jpg [ 59.04 KiB | 10451 keer bekeken ]
Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 jan, 2010 20:47 

Niet alleen aan de achteropbouw hoor! ook de cabine moet dan verlengd worden. Wel een leuk wagentje trouwens...

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 jan, 2010 22:19 

Die foto op brandweerhistorie komt volgens mij uit mijn collectie. Geen probleem, maar ik herken hem aan het feit dat de lier er niet helemaal op staat. Van dit type zijn er twee geweest, de 52 en de 53, later omgenummerd naar 72 en 73. Ik moet nog ergens foto's hebben van de achterzijde en de bovenzijde. Volgens mij lag er een duitse vierdelige opsteekladder op het dak, en een grote materieelkist, een reserve wiel ? en een statief voor een schijnwerper. Ik dacht de schijnwerper voorop ook achterop kon worden gezet.
Decals moeten geen probleem zijn, daar schijnt een Forumlid wel een oplossing voor te hebben. Om het model beter lijkend te maken kun je misschien uit de TLF 16 set van Revell de grotere zwaailichten en de luchthoorns bij bestellen. (aangeven op de bouwbeschrijving dat ze weg zijn, krijg je ze toegestuurd)
Succes en als je vragen hebt, Jeroen, (de modelbouwer) heeft vast ook nog wel foto's.
Ook leuk de Unimog HV-2 met daarachter LiWa.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 jan, 2010 22:58 

SQUAD61 schreef:
Die foto op brandweerhistorie komt volgens mij uit mijn collectie. Geen probleem, maar ik herken hem aan het feit dat de lier er niet helemaal op staat. Van dit type zijn er twee geweest, de 52 en de 53, later omgenummerd naar 72 en 73. Ik moet nog ergens foto's hebben van de achterzijde en de bovenzijde. Volgens mij lag er een duitse vierdelige opsteekladder op het dak, en een grote materieelkist, een reserve wiel ? en een statief voor een schijnwerper. Ik dacht de schijnwerper voorop ook achterop kon worden gezet.
Decals moeten geen probleem zijn, daar schijnt een Forumlid wel een oplossing voor te hebben. Om het model beter lijkend te maken kun je misschien uit de TLF 16 set van Revell de grotere zwaailichten en de luchthoorns bij bestellen. (aangeven op de bouwbeschrijving dat ze weg zijn, krijg je ze toegestuurd)
Succes en als je vragen hebt, Jeroen, (de modelbouwer) heeft vast ook nog wel foto's.

Als de decals er niet zijn zal Fokko er vast wel een oplossing voor hebben hoop ik :o

Die foto's die je hebt, zou je die op kunnen sturen per mail? PM me maar voor het mailadres. Geldt trouwens ook voor anderen die foto's hebben.
En bedankt voor de tip voor de zwaailichten en de luchthoorns!
Die LiWa, wat moet dat voorstellen? Neem aan een aanhanger erachter?

- MB Schlingmann KLAAR
- ALF Eagle KLAAR
- Haagsche Unimog

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 jan, 2010 14:39 

ff ander vraagje,
was die HV-2 niet eerst TS bij brandweer Eindhoven.?:P

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 jan, 2010 17:01 
Site Admin
Site Admin

@ Jonathan

Nou ik moest eerst ook een 2de keer kijken toen ik die foto van de HV zag. Maar dat is niet het voertuig van Eindhoven deze is namelijk verkocht aan brandweer Vlieland. Die HV is wel een soort gelijk voertuig

De Vlielandse TS ben ik momenteel aan het bouwen in 1:87. :cheesygrin:
http://www.hulpdiensten-modelbouwforum.com/phpBB3/viewtopic.php?f=23&t=1410

Binnenkort een update!!

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 jan, 2010 22:01 

ja ik zat ff te twijfelen want ze lijken wel enorm veel op elkaar.
ja zag het ja, ziet er goed uit overigens.
succes verder er nog mee.!

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 jan, 2010 21:05 

William schreef:
SQUAD61 schreef:

Als de decals er niet zijn zal Fokko er vast wel een oplossing voor hebben hoop ik :o

Die foto's die je hebt, zou je die op kunnen sturen per mail? PM me maar voor het mailadres. Geldt trouwens ook voor anderen die foto's hebben.
En bedankt voor de tip voor de zwaailichten en de luchthoorns!
Die LiWa, wat moet dat voorstellen? Neem aan een aanhanger erachter?

Ik heb van SQUAD nog foto's (die oudewetse, je weet wel, geprint), die krijg je via via wel :wink:

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 jan, 2010 23:09 

Is goed Willem, alvast bedankt :wink:
Voordat ik de foto's echt nodig heb moet er nog heel wat gebeuren, dus veel haast heeft het niet. En anders staan er altijd nog andere projecten te wachten.

Ik zie ze vanzelf wel :wink: :P

- MB Schlingmann KLAAR
- ALF Eagle KLAAR
- Haagsche Unimog

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 jan, 2010 8:03 

William, PM je e-mail maar. Ik heb alle zijden, behalve de onderkant.
Jeroen

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 20 feb, 2010 20:43 

En dan hier de eerste foto's!

Maar voordat ik ze plaats: Jeroen, Nogmaals bedankt voor het sturen van de voorbeeldfoto's van het origineel! Volgens de bouwdoos kun je er een Haagsche versie van maken, maar of het een exacte kopie wordt: nee dus. Ik kan dus niet onder verbouwen uit. Mochten er nog meer zijn die hier foto's van hebben: graag!

Dan een volgende vraag. Het enigste wat ontbreekt is het decalvelletje. Deze is zoek geraakt. Wie heeft de betreffende decals per ongeluk over? En anders kijk ik even schuin naar Fokko :wink:

Dan de foto's.

Afbeelding

Het chassis heb ik grotendeels volgens de bouwhandleiding gebouwd. Het enigste wat ik eraan heb gewijzigd is de brandstoftank. Deze zit ten eerste veel meer naar voren. Dat is niet zo'n probleem. Maar de brandstoftank ligt bij het origineel ook veel dieper dan volgens de bouwdoos is aangegeven. Verder zitten de vertikale banden er niet op bij het origineel. Er lopen namelijk alleen 2 horizontale banden over de tank. Ik heb eerst alle banden eraf gesneden zodat ik een vlakke tank heb gekregen. Daarna heb ik de voorkant eraf gezaagd en een plaatje erin gelijmd zoals op de foto.

Afbeelding

En ondertussen heb ik de naden al weer vol plamuur zitten. Straks nog even bijschuren, eventueel weer wat plamuren en schuren. Daarna de horizontale banden erop en dan in de verf zetten.
Op naar de volgende update!

- MB Schlingmann KLAAR
- ALF Eagle KLAAR
- Haagsche Unimog

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 20 feb, 2010 21:07 

Citaat:
Volgens de bouwdoos kun je er een Haagsche versie van maken, maar of het een exacte kopie wordt: nee dus. Ik kan dus niet onder verbouwen uit. Mochten er nog meer zijn die hier foto's van hebben: graag!

Voor nog meer foto's dan Jeroen heeft ??? zou ik niet weten waar je die kan vinden. Dat je er een Haagse HV van kan maken klopt wel, plak de decals erop en schilder hem in daglichtrood met wit. 90 % zal hem dan herkennen als Haagse Unimog. Alleen een paar experts zullen weten dat de bouwdoos niet exact overeenkomt met het voorbeeld, en dat is nou het leuke van modelbouwen. Daar kun jij het verschil maken. Succes !!
Oja als je wilt, heb ik nog een Haagse Autoladder, een Tankautospuit en de OVD wagen in dezelfde schaal hier staan. Zouden leuk bij elkaar staan. (Oja en nog een HV 1 in Aanbouw)

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur