Je laatste bezoek was op Het is nu vr 22 nov, 2019 9:50

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 21 mei, 2014 20:44 

Ik kon het niet laten! Hoewel ik nog drie modellen in aanbouw heb is dit de vierde die nu in de steigers staat. De andere modellen staan te wachten op een primer-/kleurlaag waarvoor ik nog spuitbusjes moet gaan halen. Morgen staat er weer een bezoek gepland aan de modelbouwzaak, dus hopelijk hebben ze de benodigde spuitbussen op voorraad!

Maar dan nu de American La France 1000 Engine, een model uit de jaren '70 van de vorige eeuw. Na het nieuwere broertje onlangs afgerond te hebben (zie dit topic), waarvan ik overigens nog steeds buitenfoto's moet gaan maken, ben ik met deze oudere Americaan begonnen.

Afbeelding

Het is een AMT-kit die ik voor een zacht prijsje ergens op internet heb gekocht, samen met een laddertruck. De engine zat nog in de verpakking, de laddertruck is al deels in elkaar gezet, dus daar wacht straks nog een uitdaging als ik met dat model ga beginnen. Op andere forums las ik dat AMT-kits niet de meeste geweldige bouwdozen zijn, en dat merk ik ook wel. De bouwbeschrijving laat soms, al dan niet gedwongen, ruimte over voor eigen initiatief. De pasvorm is tot nu toe redelijk. Maar de onderdelen hebben toch wel behoorlijk wat aandacht nodig om gietresten etc. weg te werken. Voor het chassis ben ik daarin niet ver gegaan omdat je het chassis straks toch niet meer ziet. Vandaar dat je op de foto's wel wat oneffenheden tegen kunt komen. Ik beloof hierbij dat dat bij de onderdelen die zichtbaar blijven anders zal worden!

Tijd voor foto's!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En hoe het straks ongeveer allemaal moet worden:
Afbeelding

Momenteel (1:24/1:25):
- MB Schlingmann KLAAR
- ALF Eagle KLAAR
- Haagsche Unimog
- American La France 1000

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 mei, 2014 19:52 

Mooi model, ik ben nieuwsgierig naar je vorderingen. Ik heb deze doos 2x liggen hier en net de ladder gebouwd.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur