Je laatste bezoek was op Het is nu ma 09 dec, 2019 0:24

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 22 jan, 2010 20:54 

Langzaam maar zeker ontdek ik de wereld van het ombouwen van 1:87 hulpverleningsmodellen.

In het verleden al wel eens het één en ander gedaan, zie daarvoor dit topic:

http://www.hulpdiensten-modelbouwforum.com/phpBB3/viewtopic.php?f=24&t=1801

en deze:

http://www.hulpdiensten-modelbouwforum.com/phpBB3/viewtopic.php?f=23&t=1802

Maar nu deze;

Een Vw T5 ambulance, uitgebracht door Rietze. en sorry voor mensen uit Friesland, ik vond de opdruk nogal overheersend en ben dus wat decals gaan verwijderen.

Bij gebrek aan beter met schuurpapier met korrel 1200, en dat viel nog niet tegen!
(eerst wat eigenwijs geweest en tegen beter weten in met een hobbymesje, helaas nu dus wel een paar kleine krasjes, maar gelukkig op tijd gestopt)

Netjes alles weg geschuurd, zelfs de opdruk op de zijruit! (na een test op een proefslachtoffertje, en oude BMW van Herpa)

Daarna goed in de glanzende lak gezet, er is nauwelijks meer wat van te zien.
Verder vondt ik de ruiten te licht getint, bij het fotograferen zag je het (ontbrekende) interieur.
Naar voorbeeld van echte exemplaren heb ik de binnenzijde van de ruiten gelakt met glanzende zwarte lak, geeft een mooi resultaat.

De lampen (op het dak) vond ik ook wat te plastic achtig. Op de echte exemplaren zit er een zwarte rand rond, nu op deze 1:87 versie ook. Dit heb ik gedaan met een zeer fijne stift (een soort cd-marker)

Verder nog de hoorns in de voorbumper zwart gemaakt en de nummerplaten in de juiste kleur. Mogelijk ga ik nog eens echt beletterde platen erop zetten

Afbeelding

Volgende projecten: een haakarmvoertuig van de brandweer, deze heb ik al staan, de duitse teksten zijn al verwijderd, moet alleen een andere haakarmbak op en nederlandse striping, en dan ga ik me storten op het vervaardigen van een MICU, de rotterdamse uitvoering.

Wordt vervolgd.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur