Je laatste bezoek was op Het is nu ma 19 aug, 2019 1:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 08 apr, 2015 20:00 

Per 01-01-2016 zal de Geneeskundige Combinatie van de GHOR komen te vervallen. Hiervoor komt in de plaats Grootschalige Geneeskundige Bijstand vanuit de Regionale Ambulancevoorzieningen en Rode Kruis.

Ik stel voor om in dit topic de ontwikkelingen met elkaar te delen. Hieronder mijn aftrap:

De vervanging van het Ambu-team zal het Calamiteitenteam zijn. Dit team bestaat uit 2 ambulancechauffeurs en 4 ambulanceverpleegkundige. Deze zullen gealarmeerd worden als vrije instroom. Dit zijn dus "vrije" ambulancemedewerkers. Men zal zich met de zwaargewonden (T1/T2) slachtoffers bezighouden. In principe zullen zij niet ondersteund worden bij hun werk door de Noodhulpteams. Door nieuwe alarmering en opkomst zullen zij sneller ter plaatse kunnen zijn.

De vervanging van het Sigma-team zal het Noodhulpteam zijn. Dit team bestaat uit bestaan uit leden van het Rode Kruis. Ook deze zullen gealarmeerd worden als vrije instroom. Met zal zich met de lichtgewonden (T3) bezig houden. De verwachting is dat deze teams na alarmering binnen 30-45 minuten ter plaatse kunnen zijn. Zij zullen in principe niet meer ondersteunden aan de Calamiteitenteams zijn maar zelfstandig werken.

Er zullen 38 calamiteitenvoertuigen versterkt worden aan de RAV's. Dit voertuig zal een Mercedes-Benz Sprinter zijn. Met 163PK met een achterbelasting van 3.500KG. Hiervoor is het C1-rijbewijs vereist. Het voertuig bied plaats aan 6 personen (2 ambulancechauffeurs en 4 ambulanceverpleegkundige). Deze voertuigen worden nu opgebouwd bij Visser in Leeuwarden. Uitlevering van juli tot en met december 2015.

Er zullen 25 noodhulpvoertuigen aan het Rode Kruis geleverd worden. Hierover heb ik nu niet meer informatie. Iemand anders misschien wel!?!?

Via de volgende links is meer te lezen:

http://www.ambulanceblog.nl/calamiteite ... -ambuteam/

http://www.ambulanceblog.nl/grootschali ... ombinatie/

(een uitgebreid rapport is onderaan deze link te downloaden)

En nu de hamvraag, wie weet er meer over deze voertuigen tbv modelbouw!?!?

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 apr, 2015 20:08 

Voertuigen zijn nog vol op in aanbesteding en dus nog niks concreets over bekend. Keuze ligt tussen een Sprinter (verhoogd, verlengd) en Transporter (verhoogd, verlengd). Maar er is nog geen keuze.

Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel en niet te verhalen op welke instantie dan ook.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 apr, 2015 20:12 

Op internet is te lezen dat voor de calamiteitenvoertuigen al een keuze is gemaakt:

Dit voertuig zal een Mercedes-Benz Sprinter zijn. Met 163PK met een achterbelasting van 3.500KG. Hiervoor is het C1-rijbewijs vereist. Het voertuig bied plaats aan 6 personen (2 ambulancechauffeurs en 4 ambulanceverpleegkundige). Deze voertuigen worden nu opgebouwd bij Visser in Leeuwarden. Uitlevering van juli tot en met december 2015.

Grumpy91 schreef:
Voertuigen zijn nog vol op in aanbesteding en dus nog niks concreets over bekend. Keuze ligt tussen een Sprinter (verhoogd, verlengd) en Transporter (verhoogd, verlengd). Maar er is nog geen keuze.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 apr, 2015 20:17 

Maar Visser Leeuwarden heeft nog niks bevestigd dat het ook daadwerkelijk zo is dat die bij hun worden opgebouwd. Er is nog niks officieels bekend. Alleen mogelijkheden en geruchten. Maar ze gaan dit wel binnen nu en korte tijd bekend maken.

Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel en niet te verhalen op welke instantie dan ook.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 apr, 2015 20:52 

In de officiële presentatie die ik gehad heb, heb ik gelezen dat het VW T5 lang/hoog moeten worden. Maar vervolgens werd ons een plaatje van een VW Crafter voorgeschoteld. (???)
Dus men is er inderdaad volgens mij nog niet helemaal uit. Er moet een (kleinere) tent in en 6 a 8 man, en dat zonder aanhanger.
Zodra ik meer weet, deel ik het met jullie. Andersom mag natuurlijk ook !

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 apr, 2015 19:24 

Ik heb inmiddels een stripingtekening van het Noodhulpvoertuig gekregen. Ik zal navragen of ik deze openbaar mag maken.

Het voertuig betreft een Volkswagen T5 L2H3. Dat betekend de lange uitvoering met hoog dak. Het voertuig zal voorzien worden van de Rode Kruis huisstijl.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 apr, 2015 23:00 

Tekeningen zijn nog intern omdat niks zeker is. Er is ook een tekening van een MB Sprinter (verhoogd, verlengd). Dit zijn tekeningen die gemaakt zijn om te kijken hoe t uiterlijk zou worden.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 mei, 2015 15:00 

Officieel bekend: Het ambuteam en SIGMA team gaan dus vervangen worden door het GGB (grootschalig geneeskundige bijstand). De mensen die het ambuteam gaan vervangen zullen in een MB Sprinter lang gaan rijden: Zie deze tweet van Visser Leeuwarden: https://twitter.com/VisserLw/status/598 ... 61/photo/1

Hierin zullen mensen van de ambulancedienst in zitten met materiaal. Meest opvallende aan het voertuig: Geen rode band bovenlangs en de lichtbalk ver naar achteren.

Het Noodhulpteam (Rode Kruis) zal in een VW T5 hoog/lang gaan rijden. Deze zal in de nieuwe Rode Kruis huisstijl zijn. Of hier OGS op komt is nog niet bekend.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 mei, 2015 19:30 

Ik vind het een erg mooi voertuig! Alleen inderdaad vreemde plek voor de lichtbalk. Is deze echt van voren goed te zien!?

Tja die rode rode band kan je (bijna) niet kwijt boven de ramen bij zo'n laag voertuig. Erg opvallend vind ik het niet want dit zie je vaker bij bijvoorbeeld dienstvoertuigen.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 mei, 2015 18:50 

Beste collega's bouwers,

Welke zwaailichtbalk is het beste denken jullie voor op het Calamiteitenvoertuig?
Je hebt de blauwe RIE70251 personenwagen en RIE70252 busje/vrachtwagen en de witte RIE70255 personenwagen en RIE70257 transporter/busjes. Welke pas het beste op deze Mercedes-Benz Sprinter '13?

En welke model van Rietze moet ik hebben als Noodhulpvoertuig? De R11512W, R11533 of R11542?

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 mei, 2015 12:52 

Ik zou nog heel even wachten met het noodhulpvoertuig totdat ook hiervan de eerste klaar is, dan kan je beter zien welk model ze hebben gebruikt. Ook nog met de balk voor op het dak van de Sprinter, Er zullen binnenkort gegarandeerd nieuwe (betere) foto's komen.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 mei, 2015 16:01 

Het noodhulpvoertuig betreft de Volkswagen T5 in de hoge en verlengde uitvoering. Ik kan alleen bij Rietze slecht er achter komen welk voertuig dit bij Rietze is. Ik kan geen goede officiële site van Rietze vinden.

Op basis van deze foto van het calamiteitenvoertuig denk ik aan een blauwe zwaailichtbalk voor busjes/vrachtauto's.

Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Calamiteitenvoertuig GGB (GHOR)
002.jpg
002.jpg [ 119.48 KiB | 8072 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Noodhulpvoertuig GGB (Rode Kruis)
Tekening2.jpg
Tekening2.jpg [ 86.75 KiB | 8072 keer bekeken ]
Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 mei, 2015 16:34 

Noodhulpvoertuig van het Rode Kruis, die tekening is ter indicatie. Mogelijk gaan ze de nieuwste Transporter gebruiken: T6. Tekening is puur om een idee te krijgen hoe het eruit gaat zien, dit is niet definitief.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 mei, 2015 21:12 

Hij komt van Visser dus zal de lichtbalk een Code3 zijn en dan is het ws de Defender EU.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 mei, 2015 18:07 

En kan jij dat vertalen naar een in 1:87 leverbare lichtbalk?

R Bles schreef:
Hij komt van Visser dus zal de lichtbalk een Code3 zijn en dan is het ws de Defender EU.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur