Hoi, deze heb ik net klaargemaakt: DAF CF sleepdienst van de Politie Rotterdam-Rijnmond. Nummerborden ontbreken nog en nog wat decals voor de kraan. En aan de achterkant zou nog een lepelinstallatie horen, maar daar had ik geen foto's van dus ik weet niet hoe dat eruit ziet. En de zwaailichtbalk ziet er egenlijk anders uit: aan de voorkant 2x oranje, aan de achterkant, ook nog 2x rood. Maar om dat op dit smalle Herpa-balkje na te schilderen... lijkt me moeilijk om dat er mooi strak uit te laten zien.
Het model is natuurlijk voornamelijk op basis van een Wiking MB Atego model met een Herpa DAF cabine. In achterwand heb ik een raam uitgesneden en aan de binnenkant een stukje plasticverpakking ertegenaan, want het glazen inzetje van Herpa heeft geen achterkant.
De onderbouw heb ik een klein beetje aangepast en aan de voorkant van het platform heb ik iets met Evergreen strips geknutseld wat er ongeveer uitziet als hetgeen op de echte wagen ook zit, maar ik weet eerlijk gezegd niet precies waar dat voor is. Die dingen met die haakjes eraan kunnen uitschuiven, maar nogmaals - hoe die in het echt functioneren weet ik niet. Aan de voorkant nog 2 blauwe flitsers aangebracht.
Alle decals stammen van Fokko.

Heeft iemand anders al eens sleepwagens van de politie gebouwd?
Groeten
Frits