Je laatste bezoek was op Het is nu zo 17 nov, 2019 19:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 10 jan, 2010 14:21 

Hoi, deze heb ik net klaargemaakt: DAF CF sleepdienst van de Politie Rotterdam-Rijnmond. Nummerborden ontbreken nog en nog wat decals voor de kraan. En aan de achterkant zou nog een lepelinstallatie horen, maar daar had ik geen foto's van dus ik weet niet hoe dat eruit ziet. En de zwaailichtbalk ziet er egenlijk anders uit: aan de voorkant 2x oranje, aan de achterkant, ook nog 2x rood. Maar om dat op dit smalle Herpa-balkje na te schilderen... lijkt me moeilijk om dat er mooi strak uit te laten zien.
Het model is natuurlijk voornamelijk op basis van een Wiking MB Atego model met een Herpa DAF cabine. In achterwand heb ik een raam uitgesneden en aan de binnenkant een stukje plasticverpakking ertegenaan, want het glazen inzetje van Herpa heeft geen achterkant.
De onderbouw heb ik een klein beetje aangepast en aan de voorkant van het platform heb ik iets met Evergreen strips geknutseld wat er ongeveer uitziet als hetgeen op de echte wagen ook zit, maar ik weet eerlijk gezegd niet precies waar dat voor is. Die dingen met die haakjes eraan kunnen uitschuiven, maar nogmaals - hoe die in het echt functioneren weet ik niet. Aan de voorkant nog 2 blauwe flitsers aangebracht.
Alle decals stammen van Fokko.

Afbeelding

Afbeelding

Heeft iemand anders al eens sleepwagens van de politie gebouwd?

Groeten
Frits

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 jan, 2010 15:14 

Zier er leuk uit. Weer eens iets heel anders. Nog plannen voor meer takeldozen zoals ze in Rotterdam worden genoemd? Ze hadden (hebben?) hele mooie Fords, een zware Scania 110 en verschillende DAF's.
Jeroen

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 jan, 2010 15:17 

Scania 110? Klinkt interessant! Zijn daar foto's van?

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 jan, 2010 22:34 

Ter info: de huidige Ford (roepnummer 4305) gaat eruit en wordt opgevolgd door een VW Transporter T5 lepelwagen (a la ANWB Wegenwacht).

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 jan, 2010 21:06 

Frits: ter info dat ding met die haakjes is meer een evenaar om auto vierkant bij de wielen op te tillen.Zo als ze bijna overal in Duitsland worden gebruikt voor de wegsleepregeling allen hangen ze daar vaak permanent onder de kraan boven de bak of weggesleepte auto.Als je op de volgende link klikt kom je op de site vaneen van de nederlandse opbouwfabrikanten voor bergingswagensstaan diverse foto's op van de diverse lepels hoe ze onder de auto's zitten.Het h.juk zoals dat ding genoemd word vind je terug bij de diversen.

http://www.falkom.nl/

http://berging.startpagina.nl/ dit wijst zich zelf wel.

mvg Harry

oja vergeet helemaal te zeggen dat de Daf er netjes uit ziet.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 jan, 2010 22:49 

Gaaf om die K10 te zien op die DAF (roepnummer 4307)! Ter info: de C10's en de K10's waren destijds te zwaar voor normale takeldozen, vandaar dat de gemeentepolitie Rotterdam (en later de regiopolitie Rotterdam-Rijnmond nog tot eind jaren 90) de beschikking had over een zware vrachtwagentakel, de 4301 (in de jaren 70 en 80 reed er ook nog een tweede zware takel 4302, maar na een dodelijke aanrijding is die uit dienst gegaan), bijgenaamd Dikke Bertha.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 jan, 2010 0:07 

Enrique:

Een van die Daf's staat nog steeds bij ons de 11-35-GB wordt nog maar zelden gebruikt.Heb jij dan toevallig foto's van de scania met neus die in Rtd heeft rond gereden daar vroeg Frits dacht ik om.

mvg Harry.

ps rest van de week weer in Frankrijk onderweg.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 jan, 2010 7:48 

Harry schreef:
Enrique:

Een van die Daf's staat nog steeds bij ons de 11-35-GB wordt nog maar zelden gebruikt.Heb jij dan toevallig foto's van de scania met neus die in Rtd heeft rond gereden daar vroeg Frits dacht ik om.

mvg Harry.

ps rest van de week weer in Frankrijk onderweg.

Dat is de oude 4302 inderdaad, die is nu oranje als het goed is. Heb wel eens foto's gezien op het hulpverleningsforum. Mooi stukje antiek.

Heb helaas geen foto's van de Scania; dat is van voor mijn tijd.. :|

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 jan, 2010 9:54 

Ik heb er wel een, maar weet niet van wie, dus rechten ........ Overigens hangt (hing?) er in een foto collage op een bureau in Zuid een heel aantal foto's van deze Scania. De opbouw is later op een Mercedes gezet.

Jeroen

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur