Je laatste bezoek was op Het is nu di 23 jul, 2019 2:47

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 03 apr, 2016 21:53 

Het strandvoertuig een Toyota Landcruiser die door de reddingsbrigade in Katwijk aan Zee wordt gebruikt.

Bijlagen:
WP_20160403_14_18_16_.jpg
WP_20160403_14_18_16_.jpg [ 104.35 KiB | 2686 keer bekeken ]
Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 apr, 2016 11:01 

Bij dit model zie je de nadelen van een kleine schaal. De ramen liggen verhoudingsgewijs bijvoorbeeld erg diep in het model. Ook kleine oneffenheden in het verfwerk worden op een foto gelijk uitvergroot.

Maar buiten dat is het toch een bijzonder geslaagd model! Ook de weathering van de banden is erg goed geslaagd. Maar ik kan me zo voorstellen dat als de banden er zo uitzien, dat de rest van het voertuig ook niet meer zo schoon is. De zijkanten van de banden bijvoorbeeld mogen wat mij betreft ook lekker vuil zijn, die glimmen nog te veel. Weathering over het hele voertuig zou het model helemaal afmaken. En de weathering vraagt om een setting in een stranddiorama :P

Kortom: een prachtig model, mooie eerste aanzet tot weathering van het model!

Momenteel (1:24/1:25):
- MB Schlingmann KLAAR
- ALF Eagle KLAAR
- Haagsche Unimog
- American La France 1000

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 apr, 2016 12:17 

Ook weer een mooi model. Misschien interessant om te melden wat voor een basismodel is gebruikt?

@William: Ik denk dat de weathering van de banden juist erg goed getroffen is. Er is een duidelijk verschil tussen vervuiling op voertuigen die op het strand rijden en bijvoorbeeld door een modderpoel raggen. Deze laatste voertuigen zijn vaak aan de zijkant ook vuil. Voertuigen die over het strand rijden, nemen vaak alleen zand mee in de profielen van de banden. Google maar eens op 'strandvoertuig'

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 apr, 2016 20:51 

Fokko schreef:
Ook weer een mooi model. Misschien interessant om te melden wat voor een basismodel is gebruikt?

@William: Ik denk dat de weathering van de banden juist erg goed getroffen is. Er is een duidelijk verschil tussen vervuiling op voertuigen die op het strand rijden en bijvoorbeeld door een modderpoel raggen. Deze laatste voertuigen zijn vaak aan de zijkant ook vuil. Voertuigen die over het strand rijden, nemen vaak alleen zand mee in de profielen van de banden. Google maar eens op 'strandvoertuig'

Het basismodel is een Mitsubishi Pajero in de Oostenrijkse brandweer uitvoering gekocht via een duitse 2e hands site . Het leuke van dit model is dat de onderdelen zelf zijn gemaakt. Dakverhoging, de treeplanken en de dakglijders en de grill. De ramen zijn donker gemaakt door over het raamwerk glas een stukje auto verduister folie te plakken.
Voor de oranje kleur had ik een spuitbus gebruikt alleen was de kleur veel te donker oranje voor de reddingsbrigade.
Het model laten weken in remolie en de verf komt los. Daarna goed wassen met afwasmiddel en je kunt het model opnieuw spuiten of verven. Hierna het model met de hand geverft. Er zitten inderdaad oneffenheden in dit komt door de lijm dat maakt de verf week en rimpelt op.

Het model vies maken kan ik beter niet doen, de uitleg die Fokko klopt. Ook wordt de auto elke avond gewassen door de leden van de brigade na een dag aan de kust om het zout eraf te spoelen.

Het model komt bij de verzameling voor de na te maken donateursavond van De KNRM in Katwijk.

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 apr, 2016 21:44 

Ik moet jullie gelijk geven, heb wat op internet gezocht en vieze voertuigen kom je inderdaad niet tegen.

Zoals gezegd is de weathering van de banden in elk geval goed geslaagd! Ben benieuwd naar al je voertuigen bij elkaar, zeker in een diorama zal dit een prachtig resultaat geven!

De verbouwingen aan het voertuig zijn goed geslaagd!

Momenteel (1:24/1:25):
- MB Schlingmann KLAAR
- ALF Eagle KLAAR
- Haagsche Unimog
- American La France 1000

Offline Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur